VI Tom "Wykazów.."- ks. W. Żurek !

czyli kącik dyskusji na tematy kresowe

Moderator: Moderatorzy


Sponsor forum

105mak
Posty: 4
Rejestracja: czw lis 26, 2009 10:01 am
Podziękowano: 1 raz

Re: VI Tom "Wykazów.."- ks. W. Żurek !

Post autor: 105mak » ndz cze 05, 2011 11:24 am

WITAM . Proszę o sprawdzenie nazwiska STRZELCZYK PIOTR, WACŁAWEK IGNACY. Z góry dziękuje. OLIWIA.

Awatar użytkownika

azymek5
Posty: 318
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:23 pm
Lokalizacja: ŚTG, Syców
Podziękował/a: 6 razy
Podziękowano: 14 razy

Re: VI Tom "Wykazów.."- ks. W. Żurek !

Post autor: azymek5 » ndz cze 05, 2011 7:26 pm

Witaj Oliwio!
Proszę o podanie w jakiej parafii szukać, lub w jakim terenie (miejscowości) Wołynia mieszkał.
Edek


Pit3r87
Posty: 31
Rejestracja: sob kwie 16, 2011 7:34 pm
Podziękował/a: 1 raz

Re: VI Tom "Wykazów.."- ks. W. Żurek !

Post autor: Pit3r87 » ndz cze 05, 2011 8:18 pm

Witam,

prosiłbym o sprawdzenie nazwiska Mordec z parafii Oleksiniec i Dubno.
Piotr Jażdżyk

Szukam osób o nazwisku: Jażdżyk (Mielec, Sosnowiec); Mordec (Chorzelów, Brzyście, Gawłuszowice, Przykop, Buffalo (USA)); Gaba (Chorzelów); Giza, Lasota (Trzykosy, Koprzywnica, Łoniów); Wilk (Rawa Ruska); Łukjanienko i Moszczenko (Chabno (ZSRR))


105mak
Posty: 4
Rejestracja: czw lis 26, 2009 10:01 am
Podziękowano: 1 raz

Re: VI Tom "Wykazów.."- ks. W. Żurek !

Post autor: 105mak » pn cze 06, 2011 9:40 am

WITAJ EDWARDZIE.
Tylko to wiem że PIOTR STRZELCZYK s.Augusta i Józefy(z.d.KUZA) ur.Budy Bolimowskie 21-10-1852r jego żona to MARIANNA (z.d TYLKOWSKA) z skąd jest tego to nie wiem.
IGNACY WACŁAWEK ur.około 1846r gdzie tego nie wiem,jego żona to JÓZEFA(z.d.MICHALAK)ur.około1891r zkąt pochodzi tego nie wiem. tylko to wiem że w 1891 mieszkali w SKIERNIEWICACH.Pozdrawiam OLIWIA.


105mak
Posty: 4
Rejestracja: czw lis 26, 2009 10:01 am
Podziękowano: 1 raz

Re: VI Tom "Wykazów.."- ks. W. Żurek !

Post autor: 105mak » pn cze 06, 2011 11:05 am

Witam.
Na stronie HUMIN.eu jest drzewo JAŻDŻYK. OLIWIA.

Awatar użytkownika

azymek5
Posty: 318
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:23 pm
Lokalizacja: ŚTG, Syców
Podziękował/a: 6 razy
Podziękowano: 14 razy

Re: VI Tom "Wykazów.."- ks. W. Żurek !

Post autor: azymek5 » pn cze 06, 2011 11:19 am

Odpowiedź dla Piotra: niestety nie znalazłem takowego nazwiska na wykazach wymienionych miejscowości.

Oliwio!
Podałaś miejscowość Budy Bolimowskie. Na terenie Wołynia było wiele miejscowości o nazwach: Buda, Budy...., Budki ale brak wśród nich Bolimowskich.Sprawdziłem w Słowniku Geograficznym... i znalazłem Budy Bolimowskie
( a właściwie Bolimowskie Budy) wieś i folwark w pow. łowickim, parafia Bolimów - czyli nie na Wołyniu. Druga miejscowość - Skierniewice - to też nie Wołyń. W obu przypadkach pomóc nie mogę. Chyba, że faktycznie byli mieszkańcami Wołynia i coś Tobie się przypomni z nazw zamieszkania na Wołyniu.
Edek

Awatar użytkownika

eldroza54
Posty: 224
Rejestracja: pn lis 24, 2008 10:41 am
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował/a: 2 razy

Re: VI Tom "Wykazów.."- ks. W. Żurek !

Post autor: eldroza54 » pn cze 06, 2011 11:40 am

Witaj Edek !
Mam do Ciebie prośbę . Otóż od dawna poszukuję małżeństwa Jan iEwa TURCZYN w miejscowości Kobelnica , Kobylnica lub podobnie. Może w Twoim spisie znajdziesz takie nazwisko .Bardzo proszę . Pozdrawiam . Elżbieta :sun:

Awatar użytkownika

azymek5
Posty: 318
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:23 pm
Lokalizacja: ŚTG, Syców
Podziękował/a: 6 razy
Podziękowano: 14 razy

Re: VI Tom "Wykazów.."- ks. W. Żurek !

Post autor: azymek5 » pn cze 06, 2011 12:28 pm

Witaj Elu!
Są: Koblin w parafii Młynów - przepatrzyłem, nazwiska takowego brak
Kobyla (Kobylja) w parafii Korzec - brak parafii w "Wykazach...".
Jest też Kobyłeć w gminie Lubitów.
Ale miejscowości Kobelnica lub Kobylnica na wykazach z Wołynia brak. Jest natomiast Kobylnica (ew.Kobelnica) wieś w powiecie cieszanowskim (za Słownikiem Geograficznym Królewstwa Polskiego) i to chyba o tą wieś chodzi.
Edek

Awatar użytkownika

eldroza54
Posty: 224
Rejestracja: pn lis 24, 2008 10:41 am
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował/a: 2 razy

Re: VI Tom "Wykazów.."- ks. W. Żurek !

Post autor: eldroza54 » pn cze 06, 2011 1:07 pm

Bardzo dziękuję za trud . Może tym razem jak napiszę list , to dostanę odpowiedź . Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam . Elżbieta :sun:


Mykita
Posty: 108
Rejestracja: czw lut 17, 2011 10:40 pm
Podziękował/a: 11 razy
Podziękowano: 4 razy

Re: VI Tom "Wykazów.."- ks. W. Żurek !

Post autor: Mykita » pn cze 06, 2011 1:43 pm

Witaj Edek!
Ponownie mam prosbe - juz wiem, ze Tereszow w 1870 r (rok urodzenia mojej prababci) to byla parafia Mlynow (informacja z AGADu). Moze wiec w tej parafii trafisz na sluby: Maria Nyko i Franciszek Budkowski, albo rodzicow Marii: Michal Nyko i Jozefa Żukowska. Bede Ci bardzo wdzieczna!
Pozdrawiam
Gosia

Awatar użytkownika

azymek5
Posty: 318
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:23 pm
Lokalizacja: ŚTG, Syców
Podziękował/a: 6 razy
Podziękowano: 14 razy

Re: VI Tom "Wykazów.."- ks. W. Żurek !

Post autor: azymek5 » wt cze 07, 2011 12:24 pm

Witaj Gosiu!
Miejscowości o nazwie Tereszów było dwie, obie w dekanacie łuckim. W "Wykazach..." znalazłem nazwisko Nyko w parafii Korytnica, dekanat włodzimierski. Jest to Nyko August Zygmunt Karol Dominik z rodziną oraz Jego ojciec Erazm Wojciech z rodziną. Ale to nie Twoi przodkowie.Natomiast w parafii Młynów takowe nazwiska nie wystepują(oczywiście mówię tutaj o tomach ks.Żurka). Czy przekartkować Łuck?
Edek


Mykita
Posty: 108
Rejestracja: czw lut 17, 2011 10:40 pm
Podziękował/a: 11 razy
Podziękowano: 4 razy

Re: VI Tom "Wykazów.."- ks. W. Żurek !

Post autor: Mykita » wt cze 07, 2011 1:01 pm

Drogi Edku!
Z moich dotychczasowych informacji wychodzi mi, ze Erazm i Michal Kazimierz mieli wspolnego dziadka, Wojciecha. Tyle tylko, ze zona tego Michala Kazimierza byla Marianna Wigura a nie Jozefa Zukowska. Prawdopodobnie "moj" Michal to ich syn (tak mi wychodzi wiekowo). Dane o tyle sie zgadzaja, ze "pare" lat pozniej brat mojej babci, czyli wnuk Michala i Jozefy, zeniac sie z Wanda Wigura musial miec papieska zgode na ten slub (bliskie pokrewienstwo). Oczywiscie byloby rowniez mozliwe, ze Marianna Wigura byla pierwsza zona a Jozefa Zukowska druga, ale wydaje mi sie to malo prawdopodobne - wyniknela by wowczas roznica wieku miedzy dziecmi z obu malzenstw 40 lat...
Trudno mi dotrzec do jakis konkretow, bo osoby cos wiedzace juz dawno nie zyja a pozostali wiedza w miedzy czasie duzo mniej niz ja ;).
Bylabym Ci bardzo wdzieczna gdybys mogl jeszcze sprawdzic Luck. Moze gdzies natkniesz sie na "moich".
Wielkie dzieki!
Gosia


suchodolska__irena
Posty: 69
Rejestracja: sob cze 14, 2008 10:27 pm

Re: VI Tom "Wykazów.."- ks. W. Żurek !

Post autor: suchodolska__irena » ndz paź 16, 2011 12:16 am

Witam serdecznie i proszę o pomoc. Szukam rodziny mojego dziadka Michała Łobaszewskiego. Jedyny trop to w IV tomie w parafii w Łucku w 1850r. był Erazm ŁOBASZEWSKI. Bardzo proszę o sprawdzenie
czy występuje to nazwisko bo szukam po omacku.
Irena Suchodolska

Awatar użytkownika

azymek5
Posty: 318
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:23 pm
Lokalizacja: ŚTG, Syców
Podziękował/a: 6 razy
Podziękowano: 14 razy

Re: VI Tom "Wykazów.."- ks. W. Żurek !

Post autor: azymek5 » ndz paź 16, 2011 8:23 pm

Witaj Ireno!
Postaram się jutro sprawdzić i odpowiem.
Edek

Awatar użytkownika

azymek5
Posty: 318
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:23 pm
Lokalizacja: ŚTG, Syców
Podziękował/a: 6 razy
Podziękowano: 14 razy

Re: VI Tom "Wykazów.."- ks. W. Żurek !

Post autor: azymek5 » śr paź 19, 2011 12:05 pm

Witam!
Ireno, sprawdziłem i to co znalazłem w Łucku:
Łobaczewski Erazm (r.:Mikołaj i Teresa z Czarnołozkich) i Anna Gromadzka; zw. mał. w 1855r. (1855/16)
Łoboczewski Stanisław i Ostrowska Teresa, dz.: Antoni ur.10.05.1852
oraz w parafii Tuczyn:
Łobaczewski Karol, wdowiec, lat 37 (r.: Stanisław i Marianna Kurcewiczów) i Elżbieta Wierzańska, zw. mał. w 1857r. (1857/7)

Gosiu!
Sprawdziłem i niestety nie znalazłem w Łucku takowego nazwiska.
Edek

ODPOWIEDZ

Wróć do „W stepie szerokim”