W dniu 05.08 nastąpiła aktualizacja forum do najnowszej wersji. W razie problemów z wyglądem strony proszę: wylogować się, usunąć ciastka w przeglądarce, zalogować się ponownie. Inne błędy w działaniu forum proszę zgłaszać w temacie "Do Admina"

Prawdopodobnie "pogubiły się" ustawienia powiadomień. W celu weryfikacji powiadomień proszę wykonać następujące operacje:
- wejść w panel zarządzania kontem "Twoje konto" (górna belka forum, prawa strona, przy nicku)
- wejść w 3 zakładkę - "Ustawienia witryny"
- wejść w 4 opcję menu - "Ustawienia powiadomień"
- dokonać wyboru

Ustalenie kiedy dziadek był w USA.

Sprawy związane z poszukiwaniami za granicą.

Moderator: Moderatorzy


ODPOWIEDZ

AUTOR TEMATU
AdrianKonin
Posty: 28
Rejestracja: czw kwie 26, 2012 11:36 pm
Podziękował/a: 3 razy

Ustalenie kiedy dziadek był w USA.

Post autor: AdrianKonin » pn maja 22, 2017 8:40 am

Witam.
Przeszukałem różne miejsca w sieci i nie znalazłem odpowiedzi kiedy mój 2xpradziadek był w USA. Z tego co wiem to był 2 razy nazywał się Aleksander Ambroży urodził się wg aktu ślubu około 1869r w Myśliborzu( prawdopodobnie chodzi o ten w gminie Golina powiat Konin), zmarł ~1940 w czasach kiedy był w USA mieszkał w Posadzie parafia Gosławice powiat Konin.Niektórzy z rodziny mi mówili że był w okolicach 1907-1910 roku,gdy wybrał się tam 1 raz. Ktoś może mnie nakierować gdzie mogę dalej szukać kiedy był??.
Z góry dziękuje pozdrawiam Adrian

Awatar użytkownika

gabi
Posty: 1102
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 10:40 pm
Lokalizacja: Hamburg
Podziękował/a: 16 razy
Podziękowano: 211 razy

Re: Ustalenie kiedy dziadek był w USA.

Post autor: gabi » pn maja 22, 2017 2:51 pm

Witaj,
sadze, ze to moze byc Twoj Pradziadek ?
Ambrosy, Alex Glodowa, Russia 43 1869-1870 1913
Czyli wyplynal w 1913, mieszkal w Glodowa(o)/Głodowo, Kalisch/Kalisz, zona (imienia nie moge odczytac, krotkie) zam. Glodowa, lat 43 czyli urodzony w 1870. Wyplynal z portu w Bremen- do kogo?, imie?, nazwisko chyba Kwiatkowski, zam. Buffalo.
Lista pasazerska, poz. 30, str.1 i 2
http://www.libertyellisfoundation.org/s ... cGciOw==/1
http://www.libertyellisfoundation.org/s ... cGciOw==/1
Moze to to Glodowo ?
https://pl.wikipedia.org/wiki/G%C5%82od ... kopolskie)

Pozdrawiam
Grazyna

Awatar użytkownika

gabi
Posty: 1102
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 10:40 pm
Lokalizacja: Hamburg
Podziękował/a: 16 razy
Podziękowano: 211 razy

Re: Ustalenie kiedy dziadek był w USA.

Post autor: gabi » pn maja 22, 2017 7:40 pm

Wydaje mi sie, ze pierwszy raz Aleksander wyjechal w 1906 r. a w manifescie pomylono imie - Antoni.
Ambrozy, Antoni Posad, Russia 35 1870-1871 1906
jechal do brata ? Antoniego ....... ? do Detroit. Lat 35 a wiec ur. 1870 z miejscowosci Posad - czyli to
moze byc - Posada.
Manifest poz. 14
http://www.libertyellisfoundation.org/s ... cGciOw==/1

Grazyna


AUTOR TEMATU
AdrianKonin
Posty: 28
Rejestracja: czw kwie 26, 2012 11:36 pm
Podziękował/a: 3 razy

Re: Ustalenie kiedy dziadek był w USA.

Post autor: AdrianKonin » pn maja 22, 2017 8:13 pm

Witam,
Aleksander gdy po raz pierwszy wrócił z USA kupił własnie gospodarstwo w Bochlewie ale coś mu tam nie pasowało tej miejscowości i kupił w Głodowie kolejne ;).A co do Buffalo to Aleksandra żony rodzeństwo tez tam przebywało, do dziś tam mieszkają potomkowie.A Antoni to miał na imię ojciec Aleksandra
Dziękuje bardzo za pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Emigracja”